درک مصرف کنندگان از غذاهای فست فود دیگر محدود به خدمات سریع و راحتی در خوردن آن نیست بلکه مفهومی دوگانه ظهور کرده است که مبتنی بر فستیوالی از غذاهای سنتی و فست فود با تاکید بیشتر بر طعم ، کیفیت ، و ایده مکان هایی است که فست فود ارائه می دهند که این ایده ها در راه اندازی فست فود و رستوران و کافه سیار تاثیرگذار است.
راه اندازی یک کافه رستوران یا فست فود یک رویای کارآفرینی بسیار محبوب است اما این در واقع دور از رویا و دسترس نیست. این کار دشوار نیاز به اراده ی بالایی دارد که اغلب به انجام میرسد.در حالیکه چشم انداز و نبوغ ، کلیدی برای راه اندازی یک فست فود و رستوران می باشد برای تبدیل جاه طلبی به موفقیت نیازمند تحقیق ، برنامه ریزی ، سرمایه ( نه همیشه به اندازه ای که فکر میکنید) تمرکز کاری و پشت کاری هستید.
از آنجا که تجارت و راه اندازی فست فود رقابتی بسیار تنگ و فشرده می باشد ، بسیار مهم است که تحقیق خود را انجام دهید با مشورت با کسی که قبلاً این کار را انجام داده است شروع کنید . شبکه های اجتماعی مربوط به فست فود را دنبال کنید . مانند کانال های تلگرامی فست فود ، اسنپ فود ، و نت برگ. آنجا محل خوبی برای استفاده از تجربیات و فکر افراد شاغل در این حوزه است.
برای راه اندازی فست فود و رستوران سعی کنید آنچه را که باعث رونق و فروش این حرفه میشود پیدا کنید . چه کاری نمیکنند و چه کارهایی انجام میدهند. اگر فست فود و رستورانی شکست خورده است دلایلش را بپرسید .
انجمن آنلاین یک روش عالی برای سنجش نیاز بازار و نظرات مشتری در مورد مشاغل است. این دانشی است که به شما کمک فراوانی میکند تا با هدف و تعریف مشخصی اقدام به راه اندازی فست فود و رستوران و کافه نمایید و برای خود یک فرصت طلایی ایجاد کنید .
به عنوان مثال یک ساندویچ بمبی یا یک سلف سرویس یا یک کافه رستوران راه اندازی کنید . تمرکز بر ارائه یک محصول منحصر به فرد و با کیفیت یک ایده موفق برای راه اندازی فست فود می باشد . بیشتر از همه وقت خود را صرف کنید و بعد از تحقیق تعیین کنید که چه قیمت هایی را مشتریان شما تحمل میکنند ؟ آیا توان رقابت با دبگران در قیمت ها را دارید؟
رستوران و فست فود شامل یک کسب و کار است که غذاهایی از قبیل ساندویچ ، همبرگر، مرغ سوخاری ، سالاد ها ، پیتزاها را به مشتریان ارائه میدهد برای راه اندازی رستوران و فست فود قبل از شروع باید موارد خاصی را در نظر بگیرید :
قبل از راه اندازی کافه رستوران و فست فود باید نوع غذایی که ارائه خواهید داد را با تحقیق و مطالعات جامع و محلی انتخاب کنید به عنوان مثال مترو ، ساندویچ سرد با سبزیجات تازه سرو میکنید یا KFC متخصص مرغ سوخاری می باشد شما با در نظر گرفتن محل کسب و نوع مشتریان خود اقدام به ارائه ی گلچینی از انواع غذاهای محبوب آن منطقه داشته باشید تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.
برای جواب به این سوال که آیا را اندازی یک فست فود با سبک و سیاق مستقل بهتر است یا یک نمایندگی فروش مانند مامان جون و غیره . باید به سرمایه اولیه ی خود نگاهی بیاندازیم گاهاً ایجاد شعبه ی نمایندگی یک برند هزینه بالتری نسبت به فست فود مستقل دارد و برای راه اندازی آن توان مالی ما کفایت نمیدهد.
محل کار عامل مهمی است که قبل از راه اندازی فست فود و رستوران باید به آن بپردازید و در تعیین تعداد مشتریان بسیار دخیل است. اگر رستوران و فست فود شما در یک محل خلوت با دید کم راه اندازی شود احتمالاً تجارت شما موفق نخواهد بود. بزرگراه ها ، خیابان های تجاری ، مراکز خرید و نزدیک به دیگر رستوران های فست فود ، محل مناسبی برای راه اندازی یک کافه رستوران و فست فود خواهد بود. مراکز تفریحی و دانشگاه ها نیز گزینه های مناسبی میباشند.
تجهیزات و دکوراسیون به طور معمول بیشترین هزینه را برای راه اندازی کافه رستوران و فست فود در بر دارد که شامل دکوراسیون بیرونی و درونی و آشپزخانه است که در انواع رستوران ها با مبالغ متفاوتی به اتمام میرسد.
در راه اندازی کافه رستوران و فست فود کارکنان و نوع خدمات مردمی و انسانی به مشتریان به همان اندازه و به موازات تجهیزات و دکوراسیون تاثیر گذار است . خدمات ضعیف قطعاً از ورود مشتریان جلوگیری خواهد کرد و رستوران شما به نتیجه ای نخواهد رسید . پول اضافی برای استخدام افراد با کیفیت برای کار صرف کنید تا با فروش بیشتر جبران مافات شود.
تهیه شده توسط متخصصان پایان نامه من | طراحی سایت اراک | کباب پز تابشی